-->

Polska piłka zmierza w dobrą stronę

Udostępnij :
4420-Polska_pilka_zmierza_w_dobra_strone

Polska piłka zmierza w dobrą stronę

W poniedziałek odbyła się w Warszawie III edycja Football Business Conference na której była redakcja naszego serwisu.

W poniedziałek odbyła się w Warszawie III edycja Football Business Conference na której była redakcja naszego serwisu.Football Business Conference to miejsce spotkań osób, dla których priorytetem jest inwestycja w dobry rozwój piłki nożnej. Zaproszeni goście ze świata i Polski dzielili się swoją wiedzą o tym jak tworzyć, rozwijać i wykorzystywać pod względem rekreacyjnym i biznesowym piłkę nożną.

Był bardzo ciekawy program Konferencji, a także w interesujący sposób zorganizowane panele tematyczne.

Wzięliśmy udział w dwóch panelach tematycznych m.in. dotyczących biznesowego rozwoju klubu piłkarskiego oraz relacji z kibicami i sponsoringu piłkarskiego – zdobyliśmy kolejne ważne doświadczenia w tym temacie.

A jak wyglądał program Konferencji :

CENTRUM OLIMPIJSKIE, WARSZAWA, UL. WYBRZEŻE GDYŃSKIE 4

7 Marca 2011, godz. 10:45 – 12:30, Sala Konferencyjna

OFICJALNE OTWARCIE: III FOOTBALL BUSINESS CONFERENCE 2011

10:45 – 10:50 Oficjalne otwarcie FBC 2011

10:50 – 11.10 Prof. dr hab. Janusz Klisiński – Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsko-Białej EURO 2012 jako mega widowisko sportowe pobudzające innowacyjny rozwój regionów

11.10 – 11:15 Hryhorij Surkis – Prezydent Federacji Piłki Nożnej Ukrainy

11:15 – 11:20 Adam Olkowicz – Dyrektor turnieju Euro 2012 w Polsce – Przygotowania Euro 2012

11.20 – 11.25 Wręczenie FBA dla Panów Olkowicza i Surkisa

11:25 – 11:30 Andrzej Kraśnicki – Prezes, Polski Komitet Olimpijski

11:30 – 11:35 Rafał Szmytke – Prezes, Polska Organizacja Turystyczna

11:35 -12:20 DEBATA – EKONOMICZNE I SPOŁECZNE ZNACZENIE TURNIEJÓW PIŁKARSKICH

– Wiesław Wilczyński, Adam Struzik, Dariusz Piątek, Katarzyna Sobierajska, Jacek Foks

oraz przedstawiciele Ambasady Ukrainy oraz Ambasady RPA

12:20 – 12:30 PREZENTACJA FUNDACJI „PIŁKA JEST PIĘKNA”

Wręczenie FBA dla Leszka Rylskiego – „Piłka jest piękna 39-45”

12.30 – 12:40 Pokaz Free Style Krzyśka Golonki – Piłka jest Piękna

12:40 – 14:00 Lunch / zwiedzanie stoisk FBC Expo / zwiedzanie Muzeum sportu

Główne tematy III FBC:

Biznesowy rozwój klubu piłkarskiego

Przy obecnej koniunkturze właściciele klubów dążą do budowy nie tylko silnych ośrodków sportowych, ale także dobrze funkcjonujących organizacji biznesowych. Wciąż powstające i otwierane uroczyście nowe stadiony, tworzą ogromne szanse na zdobywanie nowych środków finansowych, a przez to na ciągły rozwój klubów, poprzez ich odpowiednie wykorzystanie. Profesjonalnie zorganizowany merchandising, sklep kibica czy też nowocześnie i komfortowo wyposażone miejsca do obsługi VIP-ów (tzw. Hospitality), to tylko wierzchołek góry lodowej. O tych oraz wielu innych tajnikach biznesowego rozwoju klubu piłkarskiego, będą się mogli Państwo dowiedzieć od wybitnych zachodnich specjalistów oraz praktyków z Polski.

7 Marca 2011, godz. 14:00 17:30, Sala 1

PANEL KLUBOWY: ROZWÓJ BIZNESOWY KLUBU PIŁKARSKIEGO

14:00-14:30 Mariusz Rutz – J.S.K Architekci Sp. z o.o

KLUB PIŁKARSKI NA NOWYM STADIONIE – BIZNESOWE MOŻLIWOŚCI I SZANSE

14:30-15:00 Jacek Czauderna – Dyrektor Zarządzający Sports Hospitality Sp. z o.o.

GASTRONOMIA NA STADIONIE – ORGANIZACJA I BIZNES (CASE STUDY)

15:00-15:15 Jair Bertoni – European Professional Leauges Association

EUROPEAN PROFESSIONAL FOOTBALL LEAGUES: THE DEVELOPMENT OF THE LEAGUES’ BUSINESS MODELS

15:15-15:30 Ausrys Labinas – Prezes, FK Ekranas Wilno (Litwa)

FOOTBALL BUSINESS IN SMALL CLUBS – MISTAKES AND OPPORTUNITIES

15:30-15:50 Leszek Miklas – Wiceprezes Legii Warszawa

NOWY STADION A STRATEGIA ROZWOJU KLUBU

15:50-16:10 Olivier Jarosz – Membership Services Manager, European Club Association

ECA PRESENTATION

16:10-16:30 Alfred Gunacker Vice President Marketing & Sales SKIDATA AG

SECURE ENTRY SYSTEM

16:30- 16:45 Jakub Myszkorowski – European Business Development Manager Prozone Sports LTD

ZARZĄDZANIE POPRZEZ WIEDZĘ – NOWE PRZESTRZENIE OPTYMALIZACJI STRATEGII

BIZNESOWEJ KLUBÓW PIŁKARSKICH

16:45 – 17:00 Wojciech Dobrzyński – Prezes Zarządu Estis Sp. z o.o. / doradca zarządu Ekstraklasy SA

EKSTRAKARTA UNIWERSALNA KARTA KIBICA W KLUBACH EKSTRAKLASY

Uczestnik panelu: przedstawiciel firmy EE RAIN BIRD EUROPE

17:00- 17:30 DYSKUSJA

Wykorzystanie przewag biznesowych sponsoringu piłkarskiego i biznesowe relacje z kibicami piłkarskimi

Sponsoring piłkarski daje ogromne korzyści dla firm wspierających sport. Mowa tutaj zarówno o promocji swojej marki w skali danego miasta czy kraju, ale również o popularyzacji za granicą (drużyna występująca w pucharach międzynarodowych bądź podczas różnego rodzaju przedsezonowych tournee). Jednak samo promowanie danej marki to nie wszystko, kluczowa jest umiejętność przekładania inwestycji w sponsoring piłkarski na wynik ekonomiczny: zwiększenie sprzedaży produktu czy poprawę jego dochodowości. Sponsoring piłkarski pod warunkiem, że jest właściwie realizowany, daje ogrom korzyści zarówno dla klubów, jak i firm. Wsparciem decydentów ze strony sponsorów zajmują się na Zachodzie wyspecjalizowane firmy doradcze i badawcze, które posiadają złożone narzędzia analityczne ułatwiające podejmowanie decyzji o zaangażowaniu firmy w działania sponsoringowe, precyzyjne wyliczenie budżetu sponsoringowego i zwrotu z poniesionej inwestycji.

Nie od dziś wiadomo, że bez kibiców kluby piłkarskie istnieć by nie mogły. Zaryzykujmy wręcz stwierdzenie, iż nie miały by prawa bytu. Dlaczego? Ponieważ piłka nożna z założenia ma cieszyć i fascynować fanów! Futbol jest dla nich! Jednak relacje na linii klub-kibic nie odnoszą się tylko i wyłącznie do aspektów sportowych. Dobrze przygotowany produkt (klub) powinien zapewniać odpowiednią jakość usług dla kibiców, które usatysfakcjonują miłośników futbolu, a organizacja piłkarska osiągnie zysk. Nie chodzi tylko o np. karty kibica, które w większości krajów Europy Zachodniej są od dawna standardem, ale o masę innych kwestii. Wystarczy wymienić restaurację, bary klubowe na terenach stadionu, sklepy z pamiątkami, nowoczesne i wygodne sposoby sprzedaży biletów, wyjazdy dla kibiców na mecze wyjazdowe itp. Kluby ciągle wymyślają innowacyjne produkty dla kibiców, aby zadowolić fanów oraz rozszerzyć spektrum własnej działalności marketingowej, z myślą o zwiększeniu swoich przychodów np. funkcjonalne karty kibica, dzięki którym fani otrzymują bonusy w określonych sklepach czy też punktach usługowych oraz klubowe biura podróży.

7 Marca 2011, godz. 14:00 – 17:30, Sala 2

PANEL MARKETINGOWO/SPONSORSKI:

Przewagi biznesowe sponsoringu piłkarskiego Moderator: Janusz Basałaj – Orange TV, Managing Director

14:00-14:30 Thomas Schweda – UniCredit Group, Head of Sponsoring F& SME Division

UNICREDIT Football Sponshorship EURO 2008 & UEFA Champions League

14:30-15:00 Carsten Buhl – Senior Project Manager, Carlsberg Breweries

STRATEGIC BRAND MANAGEMENT SPONSORSHIPS – STRATEGY AND ACTIVATION

15:00-15:20 Virginia Tremper – Director New Business Zaechel AG

HOSPITALITY TRENDS AND SOLUTIONS – KEYFACTS FOR SUCCESS IN HOSPITALITY

15:20-15:30 Aleksander Klessa – Ekspert CCIE NextiraOne

NOWOCZESNA KOMUNIKACJA FACE TO FACE

15:30-15:50 Ines Van Der Schalk – SPORTFIVE

HOW TO MAXIMIE SPONSORSHIP REVENUE

15:50-16:10 Dr. Peter Rohlmann – PR Marketing

TRENDS IN MERCHANDISING WITH A FOCUS ON POLAND

16:10-16:30 Olga Sztejnert – Roszak – Kancelaria Prawna Drzewiecki, Tomaszek & Wspólnicy

NA CO NALEŻY UWAŻAĆ W ROZMOWACH SPONSORINGOWYCH

16:30-16:50 Mario Leo – Założyciel i dyrektor generalny Result Sports.

FAN ACTIVATION IN SPORTS

16:50-17:00 Peter Clausen – International Sales Manager LOGOPAINT

3D SIGNAGE – ACTIVATE YOUR SPONSORSHIP

17:00-17:30 DYSKUSJA

Ekonomiczne i społeczne znaczenie turniejów piłkarskich

Piłka nożna od zarania dziejów wzbudza wielkie emocje na całej kuli ziemskiej. Rozgrywki piłkarskie dostarczają ogromną dawkę adrenaliny, ale także generują znaczne dochody. Widać to doskonale na przykładzie dużych imprez mistrzowskich (UEFA EURO 2008, FIFA WORLD CUP 2011 itd.). W państwach, które dostąpiły zaszczytu organizacji tego typu rozgrywek, wszystko zaczyna być podporządkowane przygotowaniom do danego turnieju. Szczególnie fakt ten widać w miastach-gospodarzach. Budowa ultra nowoczesnych stadionów, lotnisk, autostrad, hoteli, baz noclegowych itp. odbywa się na niespotykaną skalę. Podczas trwania turnieju do miast przybywają setki tysięcy kibiców, którzy tylko swoją obecnością generują niewyobrażalne dochody. Należy również pamiętać, iż obiekty wybudowane na mistrzostwa będą służyły mieszkańcom oraz gościom także przez długie lata. Dzięki organizacji mistrzostw świata czy europy, państwa-organizatorzy rozwijają się pod względem infrastruktury oraz gospodarki. Wystarczy podać przykład Austrii i Szwajcarii, gospodarzy ostatniego UEFA EURO, które w sposób wzorcowy i pod wieloma względami wykorzystały szansę rozwoju.

7 Marca 2011, godz. 14:00 – 17:30, Sala Kinowa

PANEL FOOTBALL MERCHANDISING – MOŻLIWOŚCI I SZANSE ROZWOJU MERCHNADISINGU W SPORCIE

14:00-14:30 Stéphane Fillastre – Commercial & Marketing Director Football Warner Bros Consumer Products EMEA

JAK ZOSTAĆ PRODUCENTEM LICENCJONOWANYCH PRODUKTÓW MERCHANDISINGU /UEFA EURO 2012

14:30- 15:00 Maria Walsh SPORT + MARKT AG International Marketing Manager

TRENDS AND DEVELOPMENT IN CLUB SPONSORSHIP

15:00-15:20 Paweł Kopeć – Prezez Zarządu Color Expert Sp. z o.o. / Project Manager- Futbolstar.pl

ZASADNOŚĆ FUNKCJONOWANIA WYSPECJALIZOWANYCH TEMATYCZNIE SPORTOWYCH PORTALI INTERNETOWYCH NA PRZYKŁADZIE FUTBOLSTAR.PL

15:20-15:50 Arkadiusz Kasprzak – Wiceprezes Lech Poznań

15:50-16:20 Mariusz Jurczewski – członek zarządu Jagielonii, Dyrektor ds. Marketingu.

NA WSCHODZIE NA + (CASE STUDY)

16:20-17:20 DYSKUSJA

REKLAMA